שילוב גז בבנייה קלה, מתי?

בעוד כי נהוג לחשוב שחומרי בנייה קלה משמשים לבניית מחסנים או לולי תרנגולות וכוללים אלומיניום, עץ ופלדה, למעשה, בנייה קלה יכולה לכלול עוד מגוון אלמנטים ותשתיות נוספות עבור מגורים. מתי נשלב בבנייה קלה גם תשתיות גז? – קראו כאן והבינו כיצד התהליך מתבצע, ומתי.

הקדמה: מהי בנייה קלה ומהיכן מגיעה אלינו?

תשתיות ומכשירי גז הם חלק חשוב בכל בנייה ובכל מבנה כמעט, וייתכן שתופתעו לגלות כי הם חשובים במיוחד במבנים של בנייה קלה. קצת רקע על הנושא: בנייה קלה היא שיטה של בנייה שמקורה בכלל באירופה של שנים רבות אחורה על ציר הזמן, אבל כיום משמשת גם בישראל ובכלל בעולם. במקור, בנייה זו אומצה באירופה בתור פתרון אשר נועד להתמודד עם בעיות של שריפת מבנים מעץ. כיום, בנייה קלה מבוססת על חומרים קלים וחזקים, כגון עץ או מתכות מסוגים שונים, והיא נפוצה עבור שימושים מאוד מגוונים. חומרים אלה קלים יותר לשימוש, התקנה ולהובלה, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור בנייה מהירה וזולה.

מתי משלבים גז בבנייה קלה?

בין אם תשאלו את צוות אתר אייגז או מומחים אחרים בתחום, ישנם מספר מקרים שונים שבהם יש צורך לשלב תשתיות ומכשירי גז בבנייה קלה, כולל:

  • תוספת יחידות דיור בבתים פרטיים: אם אתם בונים יחידת דיור מבנייה קלה, סביר כי תצטרכו להתקין תנורי חימום, תנורי מטבח, מחממי מים בגז ועוד. מטבע הדברים, אלו יצריכו בד"כ תשתיות גז בהתאם.
  • מבנים תעשייתיים או מסחריים: בין אם מדובר על מחסנים לוגיסטיים או מבנים מסוגים אחרים, בנייה קלה של אלו תצריך גם תשתיות גז בחלק גדול מהמקרים.
  • מבנים ציבוריים: ישנם בימינו לא מעט מרכזים קהילתיים עשויי בנייה קלה, הכוללים מכשירי גז מכל הסוגים.
  • מבני משקים חקלאיים: ניתן לבנות לולים, מחסנים ומבנים שונים לצרכים של חקלאות, בהם לעיתים יהיה צורך בתשתיות גז. למשל: סדנת עבודה או מבנה הכוללים מחמם מים בגז.

לסיכום, עלויות התקנת תשתיות גז בבנייה קלה

באופן כללי, מחיר התקנת תשתיות גז במבנה עשוי בנייה קלה נקבע לפי כמה היבטים שונים, כמו למשל גודל המבנה. זאת, מכיוון שמבנים גדולים יותר יצריכו תשתיות גז אשר נפרסות ומותקנות באופן רחב יותר בהתאם, מה שכמובן מוביל למחיר גבוה יותר. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון את הנושא של המיקום שלכם לעומת המיקום של טכנאי הגז והקבלנים.

אם אתם מתגוררים בפריפריה ומזמינים קבלן מהמרכז, או להיפך, קחו בחשבון שיש להוסיף את עלות ההובלה וההתקנה של הרכיבים השונים. לכן, יש לאתר טכנאי גז וכן קבלנים בצורה לוקאלית, קרי לפי מקום ביצוע העבודה של ההתקנה. על הדרך, חשוב גם לערוך השוואת מחירים בין טכנאי גז כדי לאתר את אנשי המקצוע הנכונים באזור שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים נוספים

Facebook
Twitter
LinkedIn