לוגו בניה קלה

0723922471  📞 

בניה קלה למגורים

כל מה שצריך לדעת על בניה קלה למגורים

בשנים הראשונות לקיומה של מדינת ישראל מי שיכול היה, רכש בית או דירת מגורים מקבלן. גם במושבים ובישובים חקלאיים אחרים, בתי המגורים הוקמו בדרך כלל על ידי הגופים המיישבים. רק באזורי היוקרה הקים כל אחד מבעלי הנכסים את הבית שלו בכוחות עצמו. בדרך כלל, היה מדובר בהשקעה כספית ניכרת שמרבית האזרחים, כולל היותר אמידים ביניהם, פשוט לא היו יכולים לקחת על עצמם.

אולם בעשורים האחרונים השתנתה המגמה. מספר גדל והולך של יחידים, משפחות וגם בעלי עסקים, בוחרים לבנות את הנכס בעצמם. זאת באמצעות בניה קלה למגורים, שהיא מהירה וקלה יותר מבנייה קונבנציונלית. בנייה מהירה היא, במרבית המקרים, גם זולה יותר משמעותית מהבנייה הקונבנציונלית.

מהי בעצם בניה קלה למגורים ומה בינה לבין שיטות בנייה אחרות? אילו סוגי מבנים ניתן לבנות באמצעות הבנייה הקלה? מה ההבדלים מבחינת העלויות בין שיטות הבניה השונות? אילו יתרונות משמעותיים נוספים נובעים באופן ישיר מהבנייה הקלה? להלן התשובות.

השאירו פרטים עכשיו

מהי בעצם בניה קלה למגורים?

המושג בנייה קלה מתייחס בדרך כלל לסוג הבנייה שרבים מכירים אותו גם בשם בנייה טרומית. בניה קלה למגורים ובכלל מוכרת כבר מזה מאותך, ואפילו אלפי שנים. בעת העתיקה, בעיקר באירופה, היה קיים הנוהג של התמחות מקצועית בלעדית בתחום מסוים, או בבניית אלמנט מסוים. כך, נפחים היו אמונים על יצירת מוצרי מתכת ונגרים על יצירת מוצרי עץ.

בעלי מקצוע אחרים היו אמונים על היצירה של חלקים כאלה ואחרים ששימשו לצורך בניית בתי מגורים ומבנים באופן כללי – סיתות לבנים, בניית מוטות מעץ וכיוצא באלה. במדינת ישראל בראשית דרכה, בתקופת העליות הגדולות בשנות החמישים, נעשה שימוש בשיטות בניה קלה למגורים כבר בשנים הראשונות אחרי הקמת המדינה. בשנות התשעים של המאה הקודמת יצאו לאור פרויקטים ענקיים של בניה קלה למגורים שיזם שר התשתיות דאז אריאל שרון בתחילת גל העלייה הגדול מברית המועצות.

  • בנייה מראש של חלקי המבנה בבתי חרושת: בניה קלה למגורים מתבססת על בנייה מראש של חלקים מהמבנה שעתיד לקום בבית חרושת. זאת בהתאם לתוכניות שהותוו מראש, ובאופן שבו ניתן יהיה לשלב בקלות את החלקים האמורים במבנה הכללי. בתחילת הדרך היה מדובר בבנייה המונים של חלקים שונים, שבהם נעשה שימוש להקמת בתים ומבנים אחידים. אופן הבנייה הזה גרם להוזלה משמעותית של המרכיבים השונים, ואיתה הוזלה של המוצר הסופי, קרי המבנה.
  • הרכבת המבנה מחלקים שונים על הקרקע המיועדת לבנייה: החלקים השונים של המבנה שנבנה באמצעות בניה קלה למגורים מגיעים למקום שבו אמור הבית לעמוד, ומחוברים במקום על ידי הפועלים לכדי מבנה בעל מראה וצורה על פי התוכנית המקורית. כאמור, העובדה שבתחילת הדרך נבנו מבנים בעלי מראה דומה, פחות או יותר, סייעו להוזלת המבנים שנבנו בשיטה הזאת.
  • חיבור התשתיות: בשלב הבא, אחרי הרכבת המבנה מהחלקים הבנויים מראש, מחובר המבנה לתשתיות החשמל, המים, הביוב והאינטרנט ובכלל. כמו כן, מחובר המבנה לרשת הדרכים והכבישים הקיימת.

בניית מבנים בשיטה הקונבנציונלית, מתבצעת באמצעות שימוש בחומרי בניין ובניית כלל המרכיבים של המבנה במקום. זאת, כאשר החומרים שמהם מורכב המבנה הם חומרי הבנייה המוכרים לכולנו – בלוקים, אבנים, מטל ושלד ברזל.

מה היתרונות של בניה קלה למגורים?

בניה קלה למגורים טומנת בחובה כמה יתרונות שלחסידי הבנייה הקונבנציונלית אין עליהם תשובות.

  • מהירות: בניה קלה למגורים אורך הרבה פחות זמן מאשר כל שיטת בנייה אחרת. גם אם כוללים את הזמן הנדרש לבניית החלקים השונים של המבנה, עדיין זמן הבנייה הוא קצר הרבה יותר. למעשה, גם בנייה של בניין בן כמה קומות עשויה לארוך מספר חודשים בלבד. זאת, כמובן, מהרגע שהבנייה מתחילה. כשמדבר באישורי בנייה ואישורים של המועצה המקומית, כמו גם אישורים של גופים שונים כמו מכבי האש ומשטרת ישראל, ההתנהלות האיטית של הרשויות איננה מבדילה בין סוגי הבנייה השונים.
  • ידידותי לסביבה: בניה קלה למגורים היא למעשה בנייה הרבה יותר אקולוגית מאשר הבנייה המסורתית. כשבונים במנה מהמסד ועד לטפחות בבנייה קונבנציונלית, הקמת המבנה כרוכה ביצירת כמויות גדולות מאד של פסולת בניין, הפסולת הזאת, גם אחרי שפונתה, מהווה מפגע סביבתי ובריאותי של ממש. בניה קלה למגורים, מנגד, איננה יוצרת כמויות הרחבות של פסולת. זאת הסיבה שרבים מאלה הפונים לבנות את בית המגורים שלהם בעצמם, יבחרו כמעט תמיד בבנייה הקלה.
  • בנייה ייחודית: אם בעבר בניה קלה למגורים הייתה אפשרית אך ורק עבור בתים שנבנו בצורה סטנדרטית, הרי שנכון להיום ניתן לבנות בשיטה הזאת גם מבנים בעלי מבנה ייחודי. לכן, גם מי שבונה בית שמתוכנן בצורה לא סטנדרטית, עדיין יכול לבנות את הבית באמצעות בניה קלה למגורים.
בנייה קלה למגורים

מה המחיר של בניה קלה למגורים?

גם בנושא העלויות יש הבדלים בין בניה קלה למגורים לכל סוג אחר של בנייה. הגורם המשמעותי ביותר להבדלים הוא החיסכון העצום בשעות עבודה עבור בניין מבנה באמצעות בניה קלה למגורים ביחד לבנייה הרגילה. מדובר בחיסכון שיכול להגיע לכדי שלושים אחוזים מזמן העבודה – חיסכון משמעותי, שאפשר לתרגם אותו למאות אלפי שקלים, ולעיתים גם יותר, של חיסכון. אם המחיר של בניה קלה למגורים יכול לנוע בטווח שבין 3,500 ₪ למטר מרובע  לבין 6,000 ₪, הרי שבסוגים אחרים של בנייה, טווח המחירים עשוי להיות גבוה בשלושים אחוז לפחות.

בניה קלה לבית פרטי היא ללא ספק השיטה החסכונית, האיכותית והמהירה ביותר להקמת מבנה. עם זאת, חשוב להבין שמדובר בבנייה ייחודית, שדורשת בדרך כלל תחזוקה רציפה וטיפולים מונעים לנזקים אפשריים.

השאירו פרטים עכשיו

שאלות נפוצות על בנייה קלה למגורים

בנייה קלה למגורים מתאימה למעשה הן לבניית בתים פרטיים והן לבניית מבנים תעשייתיים. עם זאת, היא המתאימה ביותר עבור מי שרכש חלקת אדמה ומעוניין להקים עליה את הבית שלו.

כל מה שצריך לדעת על בניה קלה למגורים עכשיו כאן באתר >>

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים באתר>>

בניה מהירה וזולה

בניה מהירה וזולה יצירת קשר בתחום הבנייה, שבו לוחות הזמנים צפופים, התקציבים מוגבלים והיעילות היא מעל הכל, החיפוש אחר פתרונות

קראו עוד