לפני שמתחילים בפרויקט שיפוץ בית – מה יש לבדוק?

 

שיפוץ בית הוא באופן טבעי פרויקט מורכב, שמצד אחד מעורר התרגשות לקראת החידוש והשדרוג, ומצד שני גם מעורר לא מעט חששות מפני סיבוכים, בלת"מים ועוגמת נפש עקב תוצאות לא מספיק טובות.

בהתאם חשוב מאוד להיערך לפרויקט, וכאן בעמוד תמצאו פירוט של כל הדברים שחשוב לבדוק לפני שיוצאים לדרך.

בניית תקציב

על-מנת לא להיתקע באמצע הדרך בגלל שנגמר הכסף, הדגש החשוב ביותר הוא לבנות תקציב מסודר. מסגרת התקציב כוללת את ההון העצמי ובחלק מהמקרים גם הלוואה. לא מומלץ לבקש הלוואה אם עדיין יש משכנתא על הבית (גם אם יש מי שיציע לכם הלוואה, ואפילו בתנאים נוחים). בכל מקרה אל תתחייבו על החזר חודשי גבוה מ-25% מההכנסה הפנויה (כלומר ההכנסות שלכם בניכוי הוצאות שהן חובה).

במהלך כל שיפוץ עלולים לצוץ קשיים ו"הפתעות" שיחייבו השקעה כספית שלא נלקחה בחשבון מראש. בהתאם חובה לבנות את התקציב כך שהוא יכלול 15% כרזרבה עבור אותם בלת"מים. כלומר, אם הצלחתם לגייס 200,000 ₪ תכננו שיפוץ ב-170,000 ₪ בלבד והשאירו עוד 30,000 ₪ לצורך מרווח ביטחון.

תכנון לטווח ארוך

כשיש מסגרת תקציב לשיפוץ הבית, אפשר להתחיל לתכנן את הפרויקט. ההמלצה המרכזית בהקשר זה היא לחשוב לטווח ארוך. כלומר, להתאים את הבית לאו דווקא לצרכים העכשוויים אלא לאלה של עוד 5-10 שנים. בדרך זו לא תצטרכו לבצע עוד שיפוץ בעתיד הנראה לעין. עוד המלצה בהקשר זה היא לנצל את ההזדמנות להחלפת כלל התשתיות בבית ובפרט הצנרת.

מגורים בתקופת השיפוצים

שיפוץ מקיף לא מאפשר מגורים בדירה, ובוודאי לא לאורך כל הפרויקט. גם שיפוצים קטנים יותר עלולים למשל להשבית את השירותים ואת חדר הרחצה למספר ימים, ולכן עוד מרכיב בהיערכות לקראת שיפוץ הבית הוא מציאת מקום מגורים חלופי לתקופת העבודות.

באופן טבעי זו עשויה להיות הוצאה נוספת, ולכן גם המגורים החלופיים הם כמובן סעיף בתקציב.

מקסימום תשומת לב לבחירת הקבלן

כדי להבטיח מקסימום שינוי לטובה בבית, רצוי להקדיש תשומת לב רבה לבחירת הקבלן שיבצע עבורכם את השיפוץ. כחלק מכך יש לבדוק את היקף הניסיון של כל איש מקצוע, את סוג העבודות שביצע, את מידת שביעות הרצון של הלקוחות, ועוד פרט משמעותי הוא חוזה מפורט ומסודר, חתום כמובן, שמהווה אינדיקציה לרצינות של הקבלן או חברת השיפוצים.

שיטת העבודה

בשנים האחרונות התרחב מנעד האפשרויות של שיפוץ בתים פרטיים, ובפרט נוספה האופציה של בנייה קלה. העיקרון המרכזי של השיטה הזו הוא שימוש באלמנטים שלא מחייבים עבודה באתר העבודות, כלומר כאלה שכבר הוכנו מראש במפעל.

בזכות העובדה שחלק גדול מהחלקים של המבנה מיוצרים במפעל ייעודי, נחסך זמן יקר. גם לאחר מכן, כשמתבצעות העבודות בשטח, זמן העבודה הנדרש הוא המינימלי, והחיסכון בזמן מתורגם גם לחיסכון כספי משמעותי.

יתרון נוסף הוא העמידות, ובמיוחד ביחס לרעידות אדמה וגם בפני שריפות. עוד מאפיין בולט של בתים פרטיים ששופצו בשיטת הבנייה הקלה הוא בידוד מיטבי. הכוונה היא הן לבידוד התרמי, שחוסך אנרגיה בזכות הפחתת הצורך באמצעי חימום וקירור, והן לבידוד אקוסטי, שיאפשר להם ליהנות משקט בבית הבא שלכם.

למידע נוסף אודות בניה קלה בית פרטי >>

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים נוספים

Facebook
Twitter
LinkedIn