החלפת צנרת במבנה בבניה קלה

אם חשבתם עד היום שבנייה קלה משמשת בעיקר עבור בניית בתי כנסת, ביתנים במשקים חקלאיים, מחסנים וכדומה, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את עולם הבנייה הקלה אשר משמשת עבור מבני מגורים, מבנים תעשייתיים ועסקיים שונים ועוד. בכל אלו, התקנת צנרת מים היא אפשרית.

במה כרוכה החלפת צנרת בבנייה קלה?

החלפת צנרת במבנה בנייה קלה, כרוכה בהתנהלות והתעסקות עם חומרים שונים מאשר החומרים אשר מאופיינים בבניית בטון. באופן כללי, מבני בנייה קלה עשויים מחומרים קלים באופן יחסי, כמו למשל עץ, פלדה, אלומיניום ומתכות שונות. אי לכך, צנרת במבנים אלו מותקנת בדרך כלל במחיצות וברצפות, ועשויה להיות מורכבת ממספר סוגי צנרת ותשתיות שונות, כגון צנרת מים, צנרת ביוב, תשתיות למכשירי מים שונים כמו מדיחים או מכונות כביסה ועוד.

במילים אחרות, החלפת הצנרת כרוכה בעיקר בשימושים העתידיים באותה צנרת. אם מדובר על מבנה מגורים מבנייה קלה, יותקנו הצנרות המתאימות, וכך רלוונטי לגבי כל מבנה מסוג אחר בבנייה קלה. בסופו של דבר, החלפת צנרת מים ישנה בחדשה חייבת להיות מותאמת לסוג המבנה והשימושים בו.

סיבות להחלפת צנרת במבנה בנייה קלה

ישנן מספר סיבות אפשריות לצורך של החלפת צנרת במבנה בנייה קלה, כמו במקרים הבאים לפניכם:

  • צנרת ישנה או פגומה: צנרת ישנה או פגומה עלולה לגרום לבעיות כגון נזילות מים והצפות, סתימות ומפגעים סניטריים שונים. בעוד שבמקרים מסוימים ניתן לתקן נקודתית את הצנרת, במקרים אחרים יהיה צורך להחליפה קומפלט.
  • צנרת שאינה עומדת בתקנים: צנרת שאינה עומדת בתקנים עלולה להוות סיכון בטיחותי, ומעבר לכך, היא יכולה להוות עילה לדרישת הריסת מבנה מטעם הרשויות.
  • רצון לשדרג את הצנרת: החלפת צנרת קיימת יכולה להיות הזדמנות מצוינת לשדרג את הצנרת למערכת מודרנית ויעילה יותר, במיוחד אם מדובר בהרחבה של דיור.

בחירת קבלן להחלפת צנרת

בחירת קבלן להחלפת צנרת היא החלטה שמערבת בתוכה לא רק ענייני תקציב, אלא גם נושאי תקינות והיבטי בטיחות שונים. בהתאם לזאת, חשוב לבחור קבלן שבאמת יש לו ניסיון וידע בעבודות מהסוגים האלו של החלפת צנרת במבני בנייה קלה. ראשית, הקבלן צריך להיות בעל רישיון איש מקצוע וכן ביטוח מתאים, ומעבר לכך, יש לוודא כי הוא משתמש בחומרים איכותיים ובציוד המתאים לסוג העבודה.

בהקשר הזה של מציאת הקבלן הנכון, יש לציין ולהדגיש כי עלויות החלפת צנרת משתנות בהתאם לסוג הצנרת, גודל הצנרת, אורך הצנרת והמקומות או הנתיבים בהם היא תעבור. באופן כללי, עלויות החלפת צנרת במבנה בנייה קלה נמוכות יותר מאשר עלויות החלפת צנרת במבנה בטון. אבל, עדיין חשוב לערוך השוואת מחירים בין קבלני צנרת שונים וכן קבלני ביוב. רק ע"י בדיקת כמה הצעות מחירים תוכלו לוודא שאתם אכן מקבלים שירות מקצועי במחיר נכון תקציבית.

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים נוספים

Facebook
Twitter
LinkedIn