איטום גגות קלים ואיסכורית – מה זה אומר?

בעוד כי איסכורית נפוצה בעיקר במבנים אשר עשויים חומרי בנייה קלה, היא מהווה את חומר הגלם אשר משמש עבור בניית גגות פח. עם זאת, רגע לפני שאתם מזמינים את התקנת הגג או איטומו, ישנם כמה דגשים שאנחנו ממליצים להביא בחשבון כדי לייעל ולהוזיל את התהליך – קראו כאן.

מס' מילות רקע ומידע על איסכורית

איסכורית בנויה מיריעות פח מגולוון בעוביים שונים, כאשר יריעות אלו משמשות כאחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בענף הבנייה. ברוב המקרים הפח לרוב צבוע בצבע לבן, מה שלמעשה משמש עבור הגנה מפני בלאי השמש ומזג האוויר, אך ניתן להזמין את הגג בצבעים שונים לפי דרישה. בתוך כך, ישנם כמה יישומים שונים אשר איסכורית ניתנת בהם לשימוש, כמו למשל:

  • סוגי חיפוי במבנים של בניה קלה.
  • קירוי במשקים חקלאיים, במחסנים ובמבנים של בנייה קלה.
  • גידור באמצעות יריעות פח מגולוון עמיד לתנאי חוץ.
  • קירוי עבור מוסכים וסדנאות עבודה שונות.
  • קירוי עבור לולי תרנגולות או רפתות.
  • בניית מחיצות באמצעות יריעות איסכורית למטרת הפרדת שטחים.

מדוע איסכורית נחשבת כה נפוצה או מומלצת?

הסיבה לכך שחומר ה-איסכורית נחשב נפוץ טמונה בצורתו ההנדסית של הפח המגולוון. צורתו משלבת חתכים בצורות כמו טרפז בד"כ, מה שמחזק את יריעת הפח וכן מקנה לפח חוזק מבני בציר האורך של המבנה. זה, כשלעצמו, מייצר יחסים טובים מאוד של משקל-חוזק. כמו כן, יש לציין כי איטום גגות איסכורית נחשב בדרך כלל קל וזול יותר מאשר איטום של גגות בטון, רעפים וכולי. באופן כללי, התחזוקה של גגות איסכורית היא קלה יותר, אבל ראוי לציין כי גגות אלו בכל מקרה מחייבים תחזוקה מינימלית לכל הפחות. למשל, מומלץ אחת לשנה לבדוק את מצב האיטום. במידת הצורך, לתקנו נקודתית או רוחבית.

2 דגשי התקנת גגות איסכורית

אם אתם מתכננים להתקין גג איסכורית בביתכם, חשוב להיעזר בשירותיו של קבלן מקצועי אשר מכיר את סוג חומר הגלם הספציפי הזה. עם זאת, מעבר לבחירת הקבלן, יש עוד כמה דגשים שחשוב לקחת בחשבון, הנה הם לפניכם:

  • בחירת סוג איסכורית מתאים: ישנם סוגים שונים של איסכורית בשוק, לכן חשוב לבחור סוג מתאים למבנה ולתנאי מזג האוויר באזורכם.
  • הכנת הגג להתקנה: לפני התקנה, יש להכין את הגג כך שיהיה נקי, מפולס וחזק מספיק כדי לשאת את משקל האיסכורית. כמו כן, ייתכן שיהיה צורך לתקן סדקים או לחזק את הגג בעזרת קורות עץ או פלדה.

דבר אחרון שחשוב להדגיש הוא, הנושא של איטום גגות איסכורית. גגות אלו אינם אטומים מפני מזג האוויר וחדירת מים באופן טבעי. לכן, איטום גג איסכורית מחייב שכירת חברת איטום אשר מכירה ובקיאה בוגי הגגות האלו. אגב, כך גם רלוונטי לגבי כל תחזוקה אחרת אשר עשויה להיות נדרשת בגגות אלו.

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים נוספים

Facebook
Twitter
LinkedIn