אחת השיטות הטובות ביותר כיום לבנייה שידועה בעיקר בעולם ועושה את צעדיה המתקדמים גם בישראל היא הבנייה הקלה. אנשים רבים שמתלבטים האם לבנות את ביתם בבנייה קלה או קונבנציונאלית, רוצים להבין מה ההבדל בעלויות. במאמר הבא המומחים שלנו בחברת המשפצים בישראל יסבירו כמה תעלה לכם בנייה קלה בבית פרטי ובמה זה כרוך. 

חומרי גלם בבנייה קלה

בבנייה קלה כל העלות תלויה בעיקר בחומרי הגלם שבהם משתמשים. סוג בנייה זה מציע מספר חומרי גלם בניהם קונסטרוקציית מתכת וקונסטרוקציית עץ, כאשר בכל אחד מהם ישנם סוגים יותר יקרים ויותר זולים. 

ככל שתבחרו בחומרי גלם יותר איכותיים, כך העלות תהיה יקרה יותר. כמובן שיש לבחירה משמעויות הקשורות בתקינות של המבנה לאורך זמן וכמות התיקונים שתצטרכו לבצע בו עם השנים. 

לכן, כשאתם שואלים כמה עולה בניה קלה, יש לבחון תחילה את חומרי הגלם שבהם בחרתם להשתמש יחד עם הקבלן. 

אנשים רבים שבוחרים בבנייה קלה, מגדירים עם קבלן המפתח את התקציב שלהם ולפיו הם בוחרים את חומרי הגלם השונים. 

ההשפעה של עלות מול תועלת

בסופו של דבר, כאשר בוחרים חומרי גלם בשביל בניה קלה, יש לקחת בחשבון כי עלויות בניה קלה שהינן גבוהות, משתלמות לכם לאורך זמן ומתבטאות בעלות תיקונים קטנה יותר בטווח הרחוק. 

כשאתם עושים את הבחירה, אם יש לכם את האפשרות כן להשקיע בזמן הבנייה, דעו שזה תמיד עדיף. זכרו, ההבדל הוא בין 3500 ₪ למ"ר לבין 7000 ₪ למ"ר, כאשר אם תחליטו על חומרי גלם פחות איכותיים, ההפרש בניהם ולפעמים אף יותר ממנו, יושקע לאחר מכן בתחזוקה במהלך השנים. 

העלות הסופית כולל עיצוב הבית

עיצוב הבית הוא פרמטר נפרד מהבנייה עצמה. העיצוב כולל צביעה ייחודית של הבית, עבודות נגרות, מטבח, בחירת ריצוף, חלונות ובחירה של כלים סניטריים עבור המקלחות. 

לכל אלו יש עלות נפרדת שאותה יש לקחת בחשבון. נהוג לפני בנייה קלה או קונבנציונאלית לשבת עם הקבלן ולקבל ממנו כתב כמויות. 

כתב הכמויות אמור לכלול את עלות חומרי הגלם, עלות העבודה ו-10% יותר על חומרי גלם נוספים במידה ותזדקקו להם במהלך הבנייה. 

בעזרת כתב הכמויות, תוכלו לחלק את העלות לפי בנייה הבית עצמה והעיצוב וכך לדעת כמה העלות האמיתית למ"ר. 

בניית ממ"ד בבית פרטי בבנייה קלה

ממ"ד בבנייה קלה הוא חלק במבנה שנבנה באופן עצמאי בבנייה קונבנציונאלית על פי התקן בארץ. 

את הממ"ד יחברו לאחר מכן למבנה בבנייה הקלה ויש לו עלויות עצמאיות ללא קשר לבנייה עצמה. עלות ממ"ד סטנדרטי נעה כיום בין 70,000 ₪ ל- 100,00 ₪ וגם את הסכום הזה יש להוסיף ולקחת בחשבון. 

חשוב לציין, שכל מבנה, גם אם הוא בבנייה קלה, מחויב בממ"ד ולכן זו עלות שלא ניתן לוותר עליה. 

האם בנייה קלה זולה יותר מבנייה קונבנציונאלית?

שאלת השאלות היא כמובן מה יותר זול, בנייה קונבנציונאלית או בנייה קלה? אז נתחיל מזה שבנייה קלה תעלה לכם פחות מבנייה קונבנציונאלית. בדקו מה המחיר של בניה קלה במחירון הזה. 

מעבר לכך, בנייה קלה מגיעה עם שלל יתרונות נוספים. היא מציעה בידוד מעולה בקיץ ובחורף, בנייה ללא פסולת כמעט והתמקדות בגימורים חלקים ללא שימוש בחומרים נוזליים רבים שמשאירים בתוך הבית כתמים שקשה להסיר אותם לאחר מכן בניקיון רגיל. 

כמו כן, האנשים שיגורו בבית, יקבלו מהקבלן ברוב המקרים, חוברת הכוללת את כל אזורי הבנייה, על מנת שיוכלו לבצע בהמשך תיקונים ותחזוקה רלוונטית. 

המאמר בשיתוף חברת המשפצים בישראל